Ne var ne yok?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bir Web Sitesinde Yazılı Bilginin Önemi Nedir?

Koray Kışlalı

Pazar Danışmanı
Katılım
22 Eylül 2021
Mesajlar
11
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Konum
Ankara
Web sitesi
www.koraykislali.com
Bir firmanın, İnternet'te başarılı olmasını sağlayan en temel unsur, kullanıcılara sunduğu bilgidir. Bir internet sitesindeki yazılı bilgi, iletilmek istenen mesajın bizzat kendisini oluşturmaktadır. Özellikle, yazılı bilgidir. Yazılı, sesli veya görsel olmak üzere, İnternet'te bilgi birçok farklı yöntemle muhatabına ulaşabilmektedir. Ancak bilginin iletimi, özellikle işletmeler için ağırlıklı olarak yazılı olarak gerçekleşmektedir. Bir web sayfasında görseller olsa da, bir işletmenin web sitesi, büyük oranda yazılı bilgiden oluşmaktadır. Fotoğraf, video ve teknik çizim, tüm bunlar yazılı bilginin görsel destekleyicileridir.

Bir web sitesinin İnternet'teki yayılımı, içeriğindeki yazılı bilgi ile gerçekleşir. Web sitenizdeki yazı, arama motorları ve diğer internet sistemlerinin dijital koridorlarında yol alır. Sayfalarınızdaki yazılar, eğer özenli bir bilgi sunuyor ve doğru hedefe yönleniyorsa; Web siteniz İnternet'te, doğru koridorda, hızla yol alır.

1528383403825

Tasarım mı, Yazılı İçerik Mi?​

Konu, tasarım ve yazılı içerik kavramlarının mukayese edilmesi değildir. Bu iki kavramdan hangisinin öncelikli olduğu da değildir. Biri diğerinden daha değerli değildir. Her şeyden öte, görevleri farklıdır. Konu, görevlerinin ne olduğunu doğru anlamaktır. Tasarım, yazılı ve görsel bilgiyi taşıyan bir çerçevedir. Tasarımın en önemli görevi bilgiyi taşımaktır. Arama motorlarının web sitenizde aradığı öncelikli nitelik, tasarım değildir, bilgidir. Özellikle de yazılı bilgi. İnternet sistemleri, tasarımdan ziyade sunduğunuz yazılı bilgi ile ilgilenir. Bunu görsel olarak nasıl sunduğunuz onlar için o kadar da önemli değildir.

Sadece beyaz bir sayfada, kendini doğru ifade eden, iyi bir başlığa sahip güçlü bir metin, arama motorlarının sizi anlamaları için yeterlidir. Bu görüntü aslında, bir yandan o sayfanın, okuyucunun bilgiye erişimini kolaylaştıran, doğru bir tasarıma sahip olduğunu da gösterir. Ayrıca, yazınız sadece bir paragraftan oluşuyor olsa bile, gereken bilgiyi barındırdığı sürece, okuyucusuna başarıyla ulaşır. Web sitenizin nasıl göründüğü elbette ki önemlidir.

Ancak, web sitenizin öncelikle katetmesi gereken bir yol, varması gereken bir hedef vardır. Web siteniz, internetin dijital koridorlarında yol aldıktan sonra okuyucusuna ulaşır. Yüzünü veya tasarımını ancak o aşamada kullanıcılarına gösterir. Nasıl göründüğü, varması gereken hedefe ulaştığında önem kazanır.

Pazarlama iletişiminin en önemli unsurlardan biri, ifade etme gücünüzdür. Yazı, ifadenin en güçlü biçimidir. Tarihin başlangıcından bu yana yazı, insanlığın kullandığı temel iletişim aracıdır. Bu en eski ve en güçlü iletişim aracı, doğru kullanıldığında, sadece dijital çağda değil, her yerde ve her zamanda, muhatabınıza ulaşmanızı sağlar.

Web sitenizdeki yazılı bilgi, planlı, doğru ve güçlü bir şekilde oluşturulmalıdır. Özenli ve nitelikli bir yazı, pazarlama araçlarına ihtiyaç duymaksızın, web sitenizin İnternet'te hızla yükselmesini sağlayabilir. Firmaların bilinçlenmelerine katkıda bulunmak amacıyla kaleme alınan, "Reklam Yapmayın, Fayda Yapın" başlıklı yazıya da göz atabilirsiniz. Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, bana ulaşabilirsiniz. Amacım, firmaların İnternet'te kendilerini doğru ifade etmelerine destek olmak. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeyi girişimcilere aktarmaktır.

Sağlıklı ve güzel günler dilerim.

Koray Kışlalı
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst