Koray Kışlalı
Pazar Danışmanı
- Katılım
- 22 Eylül 2021
- Mesajlar
- 11
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 3
- Konum
- Ankara
- Web sitesi
- www.koraykislali.com
Web sitesi kavramı, oldukça geniş bir yelpazede farklı şekilde tanımlanabilir. Ancak bu yazıda okuyacağınız web sitesi tanımı, sadece işletmeleri kapsamaktadır. Bir işletme için internet sitesinin ne olduğu hakkında fikir edinmeniz için yazılmıştır. Firmaların ve girişimcilerin, bu konuda bilinçlenmelerine katkıda bulunmak amacıyla kaleme alınmıştır.
İnternet sitesi kavramı, Wikipedia'da kısaca bu şekilde tanımlanmıştır: "Web üzerindeki sayfalar; metin ve görsel şeklinde ziyaretçisine bilgi aktaran veya hizmet sunan sayfaların tümünü kapsayan bir doküman topluluğudur."
Bu tanımın sonundaki "doküman topluluğu" ifadesi dikkatinizi çekmiştir. Bu ifade, aslında internet sitesi kavramını tek kelime ile özetlemektedir. İnternet sitesi, doküman topluluğudur.
Doküman kelimesi ise, Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre, belge anlamına gelmektedir. Belge kavramı, farklı bir kaynakta; "Bir araştırmada bilgi kaynağı olarak başvurulan ve çeşitli kamu ya da özel kişi ve kuruluşlarca derlenmiş, yayınlanmış ya da yayınlanmamış veriler." şeklinde tanımlanmıştır.
Bu tanımda yer alan "bilgi kaynağı" ve "derlenmiş veri" ifadeleri, bir web sitesinin temelini oluşturmaktadır. Bu ifadelere, yukarıda bahsi geçen "doküman topluluğunu" ifadesini de eklediğinizde, internet sitesi kavramının en yalın tanımlarından birini elde edersiniz. Elde ettiğiniz bu tanım aynı zamanda, "Bir işletme için web sitesi nedir?" sorusunun da cevabını oluşturmaktadır: Web sitesi, derlenmiş doküman topluluğundan oluşan bir bilgi kaynağıdır.
Peki web siteniz, elde ettiğiniz bu kısa tanımdaki niteliklere sahip mi? Sunduğunuz hizmete ilişkin bilgiler, bir doküman topluluğundan oluşuyor mu? İnternet siteniz bir bilgi kaynağı olarak olarak kullanılabilir mi? Müşterileriniz web sitenizi bir başvuru kaynağı olarak görüyor mu? Bu sorulardan herhangi birine "evet" cevabını veriyorsanız, gerçekten bir web siteniz olduğunu söyleyebilirsiniz. Aksi takdirde ise, üzgünüm ama sadece internet siteniz olduğu zannediyorsunuz.
Web sitesinin bir diğer bölümü ise, işin içeriğini oluşturan bilgidir. Yani, esas sunduğunuz şeydir. Hizmetiniz, ürününüz veya fikrinizdir. Web sitesi, bir bilgiyi iletebilmeniz için size bir çerçeve, bir zemin sunar. Web siteniz, aslında sadece bir taşıyıcıdır. Ulaştırmak istediğiniz bilgiyi, ulaşmak istediğiniz kitleye taşır. İçerisine neyi koyarsanız kitlenize onu ulaştırır.
Web sitesi, en kısa tanımı ile bir bilgi ileti aracıdır. Bir internet sitesinden, internette yayınlanabilmesi için ihtiyaç duyduğu teknik unsurları çıkarttığınızda, geriye sadece bilgi kalır. Çevresel araçları ve detayları bir kenara koyduğunuzda, konu sadece bilgidir. Bu nedenle web sitenizde sunduğunuz bilgiye odaklanmalısınız. Özellikle de yazılı bilgiye.
Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, bana ulaşabilirsiniz. Amacım, firmaların internet'te kendilerini doğru ifade etmelerine destek olmak. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeyi girişimcilere aktarmak.
Buradaki pazarlama bileşenlerini inceleyerek, bu konuda bilinçlenmenizi sağlayacak daha ayrıntılı bilgiler edinebilirsiniz.
Sağlıklı ve güzel günler dilerim.
Koray Kışlalı
İnternet sitesi kavramı, Wikipedia'da kısaca bu şekilde tanımlanmıştır: "Web üzerindeki sayfalar; metin ve görsel şeklinde ziyaretçisine bilgi aktaran veya hizmet sunan sayfaların tümünü kapsayan bir doküman topluluğudur."
Bu tanımın sonundaki "doküman topluluğu" ifadesi dikkatinizi çekmiştir. Bu ifade, aslında internet sitesi kavramını tek kelime ile özetlemektedir. İnternet sitesi, doküman topluluğudur.
Doküman kelimesi ise, Türk Dil Kurumu sözlüğüne göre, belge anlamına gelmektedir. Belge kavramı, farklı bir kaynakta; "Bir araştırmada bilgi kaynağı olarak başvurulan ve çeşitli kamu ya da özel kişi ve kuruluşlarca derlenmiş, yayınlanmış ya da yayınlanmamış veriler." şeklinde tanımlanmıştır.
Bu tanımda yer alan "bilgi kaynağı" ve "derlenmiş veri" ifadeleri, bir web sitesinin temelini oluşturmaktadır. Bu ifadelere, yukarıda bahsi geçen "doküman topluluğunu" ifadesini de eklediğinizde, internet sitesi kavramının en yalın tanımlarından birini elde edersiniz. Elde ettiğiniz bu tanım aynı zamanda, "Bir işletme için web sitesi nedir?" sorusunun da cevabını oluşturmaktadır: Web sitesi, derlenmiş doküman topluluğundan oluşan bir bilgi kaynağıdır.
Peki web siteniz, elde ettiğiniz bu kısa tanımdaki niteliklere sahip mi? Sunduğunuz hizmete ilişkin bilgiler, bir doküman topluluğundan oluşuyor mu? İnternet siteniz bir bilgi kaynağı olarak olarak kullanılabilir mi? Müşterileriniz web sitenizi bir başvuru kaynağı olarak görüyor mu? Bu sorulardan herhangi birine "evet" cevabını veriyorsanız, gerçekten bir web siteniz olduğunu söyleyebilirsiniz. Aksi takdirde ise, üzgünüm ama sadece internet siteniz olduğu zannediyorsunuz.
Bir İletişim Aracı Olarak Web Sitesi
Bir web sitesi, ilgili bileşenlerin bir araya geldiği, dijital iletişim araçlarından biridir. Bu bileşenlerin bir bölümü, internet sitesinin dijital ortamda kullanılabilmesini sağlayan, görsel ve teknik unsurları barındırır. Örneğin menüler, bağlantılar, sayfalar, görseller ve diğer bileşenler. Bir web sitesinin çerçevesini oluşturan tüm bu unsurlar, bir bilgiyi iletmek için kullanılan bir aracın bileşenleridir.Web sitesinin bir diğer bölümü ise, işin içeriğini oluşturan bilgidir. Yani, esas sunduğunuz şeydir. Hizmetiniz, ürününüz veya fikrinizdir. Web sitesi, bir bilgiyi iletebilmeniz için size bir çerçeve, bir zemin sunar. Web siteniz, aslında sadece bir taşıyıcıdır. Ulaştırmak istediğiniz bilgiyi, ulaşmak istediğiniz kitleye taşır. İçerisine neyi koyarsanız kitlenize onu ulaştırır.
Web sitesi, en kısa tanımı ile bir bilgi ileti aracıdır. Bir internet sitesinden, internette yayınlanabilmesi için ihtiyaç duyduğu teknik unsurları çıkarttığınızda, geriye sadece bilgi kalır. Çevresel araçları ve detayları bir kenara koyduğunuzda, konu sadece bilgidir. Bu nedenle web sitenizde sunduğunuz bilgiye odaklanmalısınız. Özellikle de yazılı bilgiye.
Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, bana ulaşabilirsiniz. Amacım, firmaların internet'te kendilerini doğru ifade etmelerine destek olmak. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeyi girişimcilere aktarmak.
Buradaki pazarlama bileşenlerini inceleyerek, bu konuda bilinçlenmenizi sağlayacak daha ayrıntılı bilgiler edinebilirsiniz.
Sağlıklı ve güzel günler dilerim.
Koray Kışlalı