Ne var ne yok?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Bir Web Sitesinde Yazılı Bilginin Önemi

Koray Kışlalı

Pazar Danışmanı
Katılım
22 Eylül 2021
Mesajlar
11
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Konum
Ankara
Web sitesi
www.koraykislali.com
Bir firmanın internet ortamında başarılı olmasını sağlayan en temel unsur kullanıcılarına sunduğu bilgilerdir. Özellikle yazılı bilgilerden oluşan bir içerik olmalıdır. Bir web sitesinde yer alan yazılı bilgiler mesajın kendisini oluşturur. Kısacası, web sitesi metindir. İnternette yazılı, işitsel ya da görsel olsun bilgi birçok farklı yoldan muhatabına ulaşabilmektedir. Ancak bilgi aktarımı, özellikle işletmeler için çoğunlukla yazılı olarak gerçekleşir. Bir web sayfası resimler içerebilirken, bir işletmenin web sitesi büyük ölçüde yazılı bilgilerden oluşur. Fotoğraf, video ve teknik çizimler yazılı bilgilerin görsel destekleridir. Bir web sitesinin internet ortamında yayılması, içeriğindeki yazılı bilgilerle gerçekleşir. Web sitenizdeki metin, arama motorlarının ve diğer internet sistemlerinin dijital koridorlarında dolaşır. Sayfalarınızdaki yazılar titiz bilgiler veriyorsa ve doğru hedefe yönlendiriliyorsa; Web siteniz internette hızla doğru koridorda ilerleyebilir.

Tasarım mı yazılı içerik mi?​

Konu tasarım ve yazılı içerik kavramlarının karşılaştırılması değildir. Bu iki kavramdan hangisinin önceliğe sahip olduğu önemli değildir. Biri diğerinden daha değerli değildir. Sonuçta görevleri farklı. Asıl mesele, görevlerinin ne olduğunu doğru bir şekilde anlamaktır. Tasarım, yazılı ve görsel bilgileri taşıyan bir çerçevedir. Tasarımın en önemli görevi bilgiyi taşımaktır. Arama motorlarının web sitenizde aradığı birincil kalite tasarım değil bilgidir. İnternet sistemleri tasarımdan çok sunduğunuz yazılı bilgilerle ilgilenir. Görsel olarak nasıl sunduğunuz onlar için önemli değil.

Arama motorlarının sizi anlaması için beyaz bir sayfada iyi ifade edilmiş, iyi başlıklı bir başlığa sahip güçlü bir metin yeterlidir. Bu görsel aslında sayfanın okuyucunun bilgiye ulaşmasını kolaylaştıran doğru bir tasarıma sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca makaleniz sadece bir paragraftan oluşsa bile gerekli bilgileri içerdiği sürece okuyucuya başarılı bir şekilde ulaşmaktadır. Elbette web sitenizin nasıl göründüğü önemlidir. Ancak, web sitenizin öncelikle gidilecek bir yolu, ulaşılması gereken bir hedefi vardır. Web siteniz internetin dijital koridorlarından geçtikten sonra okuyucularına ulaşır. Kullanıcılarına ancak o aşamada yüzünü veya tasarımını gösterir. Amacına ulaştığında nasıl göründüğü önem kazanır.

Yazmak en güçlü ifade biçimidir.​

Pazarlama iletişiminin en önemli unsurlarından biri de ifade gücünüzdür. Yazı, tarihin başlangıcından beri insanlığın kullandığı temel iletişim aracı olmuştur. Bu en eski ve en güçlü iletişim aracı, doğru kullanıldığında muhatabınıza sadece dijital çağda değil, her yerde ve her zaman ulaşmanızı sağlar. Web sitenizdeki yazılı bilgiler planlı, doğru ve güçlü olmalıdır. Dikkatli ve kaliteli bir yazı, pazarlama araçlarına ihtiyaç duymadan web sitenizin internette hızla yükselmesini sağlayabilir. Firmaların bilinçlenmesine katkı sağlamak için yazılan "Reklamlardan Faydalanın" başlıklı makaleye de göz atabilirsiniz.

Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız benimle iletişime geçebilirsiniz. Amacım firmaların internette kendilerini doğru ifade etmelerine destek olmak. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeleri girişimcilere aktarmaya çalışıyorum. Sağlıklı ve güzel günler dilerim.

Koray Kışlalı
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst