Koray Kışlalı
Pazar Danışmanı
- Katılım
- 22 Eylül 2021
- Mesajlar
- 11
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 3
- Konum
- Ankara
- Web sitesi
- www.koraykislali.com
İnternet, reklamlarla dolu büyük bir pazarlama çöplüğü haline geldi. Bunun en büyük nedeni ise hemen hemen tüm şirketlerin sadece reklama odaklanması. Herkes her zaman bir duyuru arıyor. İnternette herkes bağırıyor. Şirketler dijital dünyayı yüksek sesle bağırabilecekleri bir reklam cenneti olarak görüyor. Reklam ajansları bu durumu körüklüyor gibi görünebilir, ancak değildir. Bu onların işi; reklam yapmak. Sadece reklam. İşlerini yapıyorlar, onlar da iyi. Ancak internet sadece reklam için yaratılmadı.
Reklamcılık ve pazarlama, çevrimiçi bir işletme için birincil kavramlar değildir. İnternetin bugün geldiği noktada bir işletme için en önemli faaliyet bilgi üretmek ve fayda sağlamaktır. Dijital dünyada başarılı olmak istiyorsanız reklam yapmayın, faydalanın. Pazarlamayı bırakın, bilgi üretin. Kullanıcılarınıza sadece ürününüzden bahsetmeyin, faydalanabilecekleri bilgiler sunun.
Sağlıklı ve güzel günler dilerim. Koray Kışlalı
İnternet, bilgi paylaşımına ve faydaya dayalı bir sistemdir.
Başından beri böyleydi. Varlığın amacı buydu. Ancak işletmeler internete adım atar atmaz hemen bağırmaya başlarlar; "Reklam yapalım, pazarlama yapalım, şimdi yapalım." Peki, yap. Aynen böyle devam. Bakalım herkes bağırınca ne olacak. Doğal olarak kimse sesini duyuramayacak.Reklamcılık ve pazarlama, çevrimiçi bir işletme için birincil kavramlar değildir. İnternetin bugün geldiği noktada bir işletme için en önemli faaliyet bilgi üretmek ve fayda sağlamaktır. Dijital dünyada başarılı olmak istiyorsanız reklam yapmayın, faydalanın. Pazarlamayı bırakın, bilgi üretin. Kullanıcılarınıza sadece ürününüzden bahsetmeyin, faydalanabilecekleri bilgiler sunun.
Web sitenizde sadece kendinizden bahsetmeyin
"Biz böyle bir şirketiz, böyle bir iş yapmıyoruz. Dünyaya açıldık, dört kıtaya yayıldık. Böyle geliştik, büyüdük. kocaman olduk." Tamam, ne güzel. Bunlar hiç de kolay değil. Tebrikler. Ancak müşterinizin ihtiyacı olan şey ne kadar büyüdüğünüz değil. Aradıkları şey sadece bilgi. Web sitenizde müşterilerinize faydalı bilgiler sağlayan bölümlerden çok şirketinizden bahseden bölümleriniz varsa, bu sadece kendinizi övmektir.Web sitenizde kendinizi övmeyi bırakın
Bunun için öncelikle reklam ve pazarlama kelimelerini unutun. Sunduğunuz hizmet veya ürün hakkında bir bilgi kaynağı oluşturun. Web sitenizi müşterileriniz için vazgeçilmez bir referans kaynağına dönüştürün. Sektörünüzün gelişimine katkı sağlayacak içerikler yayınlayın ve müşterilerinizi bilgilendirin. Bilgi sunmak ve fayda sağlamak en iyi pazarlama faaliyetidir. İnternette en hızlı yayılan şey bilgidir.Doğru bilgileri doğru bir şekilde sunarsanız hedef kitlenize ulaşırsınız
Firmaların bilinçlenmesine katkı sağlamak amacıyla yazılmış, işletme için web sitesi nedir ile ilgili yazıya da göz atabilirsiniz. Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız benimle iletişime geçebilirsiniz. Amacım firmaların kendilerini internet ortamında doğru ifade etmelerine destek olmaktır. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeyi girişimcilere aktarmak.Sağlıklı ve güzel günler dilerim. Koray Kışlalı
Moderatör tarafında düzenlendi: