İnternet Kullanıcılarının Tüketici Hakları Nelerdir?

Admin

Buraya Bakınız
Yönetici
İnternet, bir evin temel ihtiyaçlarından olan elektrik, doğalgaz gibi gider kalemleri arasında yer almaya başladı. Ev bütçesini yakından ilgilendiren temel giderler arasında sayılan, internet hizmetinden en doğru şekilde faydalanmak; İnternet hizmetini yük olmaksızın kullanmak için tüketicilerin hakları bulunuyor.

Bu tavsiyeler, İnternet kullanımında tüketicilerin bütçesini yormayacaktır. Ev bütçesini rahatlatacak önemli ipuçlarını bu makalede toplamaya çalıştık. İşte, internet kullanımında tüketicilerin bütçesini rahatlatacak, bilinmesi gereken, en önemli ayrıntılar ve ipuçlarını dikkatle okuyun.

internet_haklari.jpg


Hız ve Kotayı Belirlemeden, Asla Kıyaslama Yapmayın.

İnternet sağlayıcınızı seçerken, öncelikle hız ve kota konusunda ihtiyaçlarınızı belirlemeniz, buna göre hizmet ücretlerini karşılaştırmanız önemlidir. Ücretsiz modem, ücretsiz kurulum ve bunun gibi kampanyalar, aslında ihtiyacınız olmayan bir kampanyaya yönelmenize ve bütçenize gereksiz bir yükleme yapmanıza neden olabilir. Bu konuda, kampanya tuzağına düşerek mağdur olmayın.

Unutmayın, Aboneliğinizi İstediğiniz Zaman İptal Edebilirsiniz.

Abone olmadan önce abonelik şartlarını, mutlaka okumalı ve bir kopyasını saklamalısınız. Aboneliğinizden memnun kalmadığınız takdirde ise internet sağlayıcınıza iptal isteğinizi telefon, internet veya yazılı olarak her zaman bildirme hakkınız vardır. Bildirim yaptıktan sonra, 24 saat içinde hizmetiniz durdurulacaktır.

Tarifenizdeki Değişiklikler Size Önceden Bildirilmeli

Tarife paketinizi istediğiniz anda değiştirme hakkınız vardır. Bunun yanı sıra, tarife ücretleri ile ilgili, güncel bilgiye açık ve detaylı bir şekilde erişme hakkınız olduğunu da unutmayın. Kullandığınız tarifelerde yapılacak değişikliklerin ise makul bir süre önce, size bildirilmesi gerektiğini ve tarifenize nasıl abone olduysanız; O derece kolay bir şekilde tarifeden ayrılma hakkınızın bulunduğunu da bilmeniz gerekir.

Faturanıza, Nasıl İtiraz Edebilirsiniz?

Faturalarınız, sizin istediğiniz şekilde (SMS, E Mail) son ödeme tarihinden önce size iletilmelidir. Giderlerinizi daha sıkı takip etmeniz açısından, detaylı fatura talep etmeniz ise işinize yarayacaktır. Faturanızın, beklediğinizden fazla gelmesi halinde ise öncelikle internet sağlayıcınıza başvurmalısınız.

Eğer, şikayetiniz kabul edilmezse ya da kabul edilir ve sizin dışınızdaki tüketicilerinde zarara uğradığını düşünürseniz, gerekli bilgi ve belgeleri eklemek suretiyle; (işletmeciden aldığınız cevap dahil olmak üzere) btk.gov.tr internet adresinden “tüketici şikayet formunu” doldurarak başvuruda bulunabilirsiniz.
 
Son düzenleme:

Reklam Alanı

Makale Hakkında

Makale yayımlama esnasında link dışında, isim, adres ve telefon numarası gibi kişisel iletişim bilgileri paylaşmak kesinlikle yasaktır. Lütfen kurallara uyunuz.

Banner

Forum istatistikleri

Konular
283
Mesajlar
297
Kullanıcılar
66
Son üye
Medyadia
Üst