Koray Kışlalı
Pazar Danışmanı
- Katılım
- 22 Eylül 2021
- Mesajlar
- 11
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 3
- Konum
- Ankara
- Web sitesi
- www.koraykislali.com
İnternet'te içerik üretenler ve okuyucular olarak, yazılı içeriğin gücünü yıllar önce keşfettik. Bir dönem sıklıkla duyulan "içerik kraldır" tabirini hatırlarsınız. Bu slogan nice makaleye, kitaba ve yayına konu oldu. Özellikle dijital pazarlama alanında çalışanlar, bu yeni kavramı çok sevdiler, buna bayıldılar. Hepimiz çok sevdik, bağrımıza bastık.
O tarihlerde, önemli olan unsurun yazılı içerik olduğunu, internet kullanıcıları olarak hepimiz kabul ettik. Bu aşama aynı zamanda, internet yayıncılığı için de önemli bir dönüm noktasıydı. Bu noktadan sonra hepimiz deli gibi içerik ürettik. İçeriğin varsa, kralsın dediler. Evet, içerik kraldır dedik. Yazdık, yazdık... Ve ne oldu tahmin edin; Ortalık krallarla doldu.
Bu noktadan sonra herkes web sitesinde, az ya da çok, en az bir kral sahibi oldu. Herkesin kral olduğu bir yerde doğal olarak, internet sistemleri ve arama motorları da kriterlerini krallara layık şekilde geliştirdiler. Bu kriterler, bir soruyu da beraberinde getirdi: Peki bu kral, kaliteli bir kral mı, vasat bir kral mı?
Bu soru, yazılı bir içeriğin varolmasından ve hatta niceliğinden öte, niteliği hakkında bizi düşünmeye sevk ediyor. Bir yazının sadece varolması yetmiyor, kaliteli olması da gerekiyor. Web sitenizde bir yazının olması önemlidir. Ancak bu yeterli değildir. Sadece varolması yetmez. Aynı zamanda bir işe yaramalı, fayda sağlamalı, bilgi vermeli. Özetle, görevini yapmalı. Bir makalenin görevlerinden biri, okuyucusuna bilgi vermektir. Anlamsız bir kelime topluluğundan oluşan bir yazı, bilgi vermekten çok uzaktır. Sadece laf kalabalıklığıdır. Boş konuşmaktır.
Web sitenizde yazılı içeriğin olması elbette önemli. Hangi sektörde, ne iş yaparsanız yapın, web sitenizde mutlaka bir blog bölümü olmalı. Kitlenize faydalı içeriklerle ulaşmalısınız. Bu hususları yıllar önce herkes kabul etti ve uygulamakta. Buraya kadar tamamız. Ancak, yazılı içerik konusunda, günümüz internet yayıncılığının kriterleri, günden güne değişiyor ve gelişiyor. Her şeyden öte, içeriğinizin kaliteli olması, artık bir standart haline geldi.
Web sitenizdeki yazılar;
Geçmişteki içerik üretme sorunumuz, bugün yerini boş içeriklere bıraktı. Bugünün problemi artık içerik değil. Yeni sorunumuz, vasat, özensiz, baştan savma yazılardan oluşan, günden güne büyüyen, koca bir içerik çöplüğüne sahip olmamız. İnternet sitelerindeki her bir kelime, cümle ve satır, düşünülerek ve odaklanarak yazıldığında, muhatabı için altın değerindedir. Web sitenizin değerli olmasını istiyorsanız, önce yazılarınızı değerli kılmalısınız.
Ne kadar görsel bir çağdayız desek de, ne olursa olsun, internet; içerisinde görselin de olduğu, yazılı bir iletişim aracıdır. Özellikle işletmeler için. İnternet faaliyetlerinde, nice fikir, yatırım ve bütçe, doğru ve güçlü bir yazı ile desteklenmediği için muhatabına ulaşamıyor. Her şeyden öte, internetin ne olduğunu tam olarak anlamadığımız kanaatindeyim. Bu bir süreç elbette. Hep birlikte bu yolculuğun içerisindeyiz. Kavramaya ve anlamaya çalışıyoruz.
Bu yazı, internet yayıncılığını anlama yolculuğumuzda, dijital alanda yaşananlara yazı penceresinden kısa bir bakış niteliğindeydi. Buradaki önerilerin, işletmelerin yazılı içerik konusuna, biraz daha dikkat ve özenle yaklaşmalarına katkı sağlamasını umuyorum.
Firmaların bilinçlenmelerine katkıda bulunmak amacıyla kaleme alınan, "Bir İnternet Sitesinde Yazılı Bilginin Önemi" başlıklı yazıya da göz atabilirsiniz. Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, bana ulaşabilirsiniz. Amacım, firmaların İnternet'te kendilerini doğru ifade etmelerine destek olmak. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeyi girişimcilere aktarmak.
Sağlıklı ve güzel günler dilerim.
Koray Kışlalı
O tarihlerde, önemli olan unsurun yazılı içerik olduğunu, internet kullanıcıları olarak hepimiz kabul ettik. Bu aşama aynı zamanda, internet yayıncılığı için de önemli bir dönüm noktasıydı. Bu noktadan sonra hepimiz deli gibi içerik ürettik. İçeriğin varsa, kralsın dediler. Evet, içerik kraldır dedik. Yazdık, yazdık... Ve ne oldu tahmin edin; Ortalık krallarla doldu.
Bu noktadan sonra herkes web sitesinde, az ya da çok, en az bir kral sahibi oldu. Herkesin kral olduğu bir yerde doğal olarak, internet sistemleri ve arama motorları da kriterlerini krallara layık şekilde geliştirdiler. Bu kriterler, bir soruyu da beraberinde getirdi: Peki bu kral, kaliteli bir kral mı, vasat bir kral mı?
Bu soru, yazılı bir içeriğin varolmasından ve hatta niceliğinden öte, niteliği hakkında bizi düşünmeye sevk ediyor. Bir yazının sadece varolması yetmiyor, kaliteli olması da gerekiyor. Web sitenizde bir yazının olması önemlidir. Ancak bu yeterli değildir. Sadece varolması yetmez. Aynı zamanda bir işe yaramalı, fayda sağlamalı, bilgi vermeli. Özetle, görevini yapmalı. Bir makalenin görevlerinden biri, okuyucusuna bilgi vermektir. Anlamsız bir kelime topluluğundan oluşan bir yazı, bilgi vermekten çok uzaktır. Sadece laf kalabalıklığıdır. Boş konuşmaktır.
Web sitenizde yazılı içeriğin olması elbette önemli. Hangi sektörde, ne iş yaparsanız yapın, web sitenizde mutlaka bir blog bölümü olmalı. Kitlenize faydalı içeriklerle ulaşmalısınız. Bu hususları yıllar önce herkes kabul etti ve uygulamakta. Buraya kadar tamamız. Ancak, yazılı içerik konusunda, günümüz internet yayıncılığının kriterleri, günden güne değişiyor ve gelişiyor. Her şeyden öte, içeriğinizin kaliteli olması, artık bir standart haline geldi.
Kaliteli İçerik Nedir?
Peki, "kaliteli içerik" tabirindeki, "kalite" kelimesinden ne anlamalıyız? Bu sıfat, içeriğinde hangi unsurları barındırıyor? Kaliteli içerik nedir? Bir yazının kaliteli olup olmadığını nasıl anlarız? Bu sorulara cevap verebilmemiz için, bir yazıyı kaliteli kılan kriterlerin ne olduğunu bilmeliyiz. Bu kriterlerden bazılarını aşağıdaki sorularda bulacaksınız. Bunlar konunun küçük bir kısmını oluştursa da, yine de faydalı olacaktır. Bu sorulara göz atarak, hem konu hakkında fikir edinebilir, hem de web sitenizdeki yazıların kalitesi konusunda küçük bir test yapabilirsiniz.Web sitenizdeki yazılar;
- Bilgiyi doğru şekilde sunuyor mu?
- Düşünülerek, özenle yazılmış mı?
- Odaklı, planlı ve kaliteli mi?
- İnternetin yazılı iletişim kriterlerine uygun mu?
- İnternet sistemlerinin rahatça anlayabilecekleri bir yapıda mı?
- Web sitenizde bir güç oluşturabiliyor mu?
- Okunabilir ve okunmaya değer bir yazı mı?
- Habercilik unsurlarını (5N1K) barındırıyor mu?
- Yayıncılık unsurlarına (okuyucuya saygılı, bilgilendirici, dürüst) sahip mi?
Geçmişteki içerik üretme sorunumuz, bugün yerini boş içeriklere bıraktı. Bugünün problemi artık içerik değil. Yeni sorunumuz, vasat, özensiz, baştan savma yazılardan oluşan, günden güne büyüyen, koca bir içerik çöplüğüne sahip olmamız. İnternet sitelerindeki her bir kelime, cümle ve satır, düşünülerek ve odaklanarak yazıldığında, muhatabı için altın değerindedir. Web sitenizin değerli olmasını istiyorsanız, önce yazılarınızı değerli kılmalısınız.
Ne kadar görsel bir çağdayız desek de, ne olursa olsun, internet; içerisinde görselin de olduğu, yazılı bir iletişim aracıdır. Özellikle işletmeler için. İnternet faaliyetlerinde, nice fikir, yatırım ve bütçe, doğru ve güçlü bir yazı ile desteklenmediği için muhatabına ulaşamıyor. Her şeyden öte, internetin ne olduğunu tam olarak anlamadığımız kanaatindeyim. Bu bir süreç elbette. Hep birlikte bu yolculuğun içerisindeyiz. Kavramaya ve anlamaya çalışıyoruz.
Bu yazı, internet yayıncılığını anlama yolculuğumuzda, dijital alanda yaşananlara yazı penceresinden kısa bir bakış niteliğindeydi. Buradaki önerilerin, işletmelerin yazılı içerik konusuna, biraz daha dikkat ve özenle yaklaşmalarına katkı sağlamasını umuyorum.
Firmaların bilinçlenmelerine katkıda bulunmak amacıyla kaleme alınan, "Bir İnternet Sitesinde Yazılı Bilginin Önemi" başlıklı yazıya da göz atabilirsiniz. Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, bana ulaşabilirsiniz. Amacım, firmaların İnternet'te kendilerini doğru ifade etmelerine destek olmak. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeyi girişimcilere aktarmak.
Sağlıklı ve güzel günler dilerim.
Koray Kışlalı