Ne var ne yok?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Her Zaman İçeriğin Kral Olduğu Söylenir

Koray Kışlalı

Pazar Danışmanı
Katılım
22 Eylül 2021
Mesajlar
11
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Konum
Ankara
Web sitesi
www.koraykislali.com
Çevrimiçi yaratıcılar ve okuyucular olarak, yazılı içeriğin gücünü yıllar önce keşfettik. Bir dönem çokça duyulan “içerik kraldır” sözünü hatırlarsınız. Bu slogan birçok makaleye, kitaba ve yayına konu olmuştur. Özellikle dijital pazarlama alanında çalışanlar bu yeni konsepti çok beğendi. Hepimiz sevdik ve sahiplendik. O zamanlar internet kullanıcıları olarak hepimiz önemli olanın yazılı içerik olduğu konusunda hemfikirdik. Bu aşama internet yayıncılığı için de önemli bir dönüm noktası oldu. O noktadan sonra hepimiz deli gibi içerikler ürettik. Memnunsan kralsın dediler. Evet içerik kraldır dedik. Yazdık, yazdık… Ve bilin bakalım; Krallarla doluydu. O zamandan beri, neredeyse herkesin web sitesinde en az bir mafya babası oldu. Herkesin kral olduğu bir yerde doğal olarak internet sistemleri ve arama motorları da kriterlerini krallarca geliştirmiştir. Bu kriterler bir soruyu gündeme getiriyor.

Bu kral kaliteli bir kral mı yoksa vasat bir kral mı?​

Bu soru, yazılı içeriğin varlığından ve hatta niceliğinden çok niteliği hakkında düşünmemizi sağlar. Bir makalenin sadece var olması yetmez, kaliteli olması da gerekir. Web sitenizde bir makale olması önemlidir. Ancak bu yeterli değil. Sadece olmak yetmez. Aynı zamanda yardımcı, yararlı ve bilgilendirici olmalıdır. Kısacası görevini yapmalı. Makalenin görevlerinden biri de okuyucuyu bilgilendirmektir. Bir yığın anlamsız sözden oluşan bir yazı bilgi vermekten uzaktır. Bu sadece saçmalık ve boş konuşma olurdu. Elbette, web sitenizde yazılı içerik olması önemlidir. Hangi sektörde veya işletmede olursanız olun, web sitenizin bir blog bölümü olmalıdır. Hedef kitlenize faydalı içeriklerle ulaşmalısınız. Herkes bu konuları yıllar önce kabul etmiş ve uygulamıştır. Şimdiye kadar işimiz bitti. Ancak günümüz internet yayıncılığının yazılı içerik açısından kriterleri her geçen gün değişmekte ve gelişmektedir. Öncelikle içeriklerinizin kalitesi artık bir standart haline geldi.

Kaliteli İçerik Nedir?​

  • Peki "kaliteli içerik" tabirindeki "kalite" kelimesinden ne anlamalıyız?
  • Bu sıfat hangi unsurları içeriyor ve kaliteli içerik nedir?
  • Bir makalenin kaliteli olup olmadığını nasıl anlarız?
Bu soruları cevaplamak için, bir makaleyi kaliteli yapan kriterlerin neler olduğunu bilmeliyiz. Bu kriterlerden bazılarını aşağıdaki sorularda bulacaksınız. Bunlar konunun sadece küçük bir kısmı olmakla birlikte yine de faydalı olacaktır. Bu sorulara göz atarak hem konu hakkında fikir edinebilir hem de sitenizdeki yazıların kalitesi hakkında küçük bir test yapabilirsiniz.

Sitede barındırılan makaleler ve içerikler:
  • Bilgileri doğru bir şekilde sunuyor mu?
  • Düşünülerek mi yazılmış?
  • Odaklanmış mı, planlı mı yoksa kaliteli mi?
  • İnternetin yazma kriterlerini karşılıyor mu?
  • İnternetin anlayabileceği bir yapıda mı?
  • Web sitesinde bir güç yaratıyor mu?
  • Okunabilir ve okumaya değer mi, bir makale mi?
  • Gazetecilik unsurları içeriyor mu (5N1K)?
Verdiğiniz cevapların çoğu “Evet” ise, sitenizdeki makalelerin kaliteli olduğu anlamına gelir. Çoğunluk "Hayır" cevabını verirse, elinizde bir parça yazıdan daha fazlası var, sadece bir çöp kutusu mektubu. Geçmişte içerik üretme sorunumuz günümüzde yerini boş içeriklere bırakmıştır. Bugünün sorunu artık içerik değil. Yeni sorunumuz, günden güne büyüyen vasat, özensiz, baştan savma yazılardan oluşan devasa bir çöplüğe sahip olmamız. Bir web sitesindeki her kelime, cümle ve satır, düşünülerek ve odaklanarak yazıldığında altın değerindedir. Web sitenizin değerli olmasını istiyorsanız öncelikle yazılarınızı değerli hale getirmelisiniz. Ne kadar görsel bir çağda olduğumuzu söylesek de internet ne olursa olsun; Görsel içeren yazılı bir iletişim aracıdır. Özellikle işletmeler için. İnternet faaliyetlerinde birçok fikir, yatırım ve bütçe doğru ve güçlü yazı ile desteklenmediği için muhataplarına ulaşamaz. Öncelikle internetin ne olduğunu tam olarak anlamadığımıza inanıyorum.

Elbette bu bir süreç, bu yolculukta hep birlikteyiz ve anlamaya çalışıyoruz.

Bu makale, internet yayıncılığını anlama yolculuğumuzda dijital alanda neler olup bittiğine dair kısa bir genel bakıştı. Umarım buradaki öneriler, işletmelerin yazılı içerik konusuna biraz daha özen ve dikkatle yaklaşmasına yardımcı olur. Firmaların bilinçlenmesine katkı sağlamak amacıyla yazılan "Bir Web Sitesinde Yazılı Bilgilerin Önemi" başlıklı makaleye de göz atabilirsiniz. Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız benimle iletişime geçebilirsiniz. Öncelikli hedefim firmaların internet ortamında kendilerini doğru ifade etmelerine destek olmak ve bu alanda edindiğim bilgi ve deneyimleri girişimcilere aktarmaktır.

Sağlıklı ve güzel günler dilerim.

Koray Kışlalı
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst