Önceden, dijital pazarlama konusunda hazırlıklı olan firmalar; Pandemi sonrasında sektörler, ülkeler ve kısaca tüm dünya dijital bir dönüşüm sürecine girdi. Bu sürece daha kolay adapte olurken, hazırlıksız olan firmalar ise bu konuda çok fazla zorlandılar. Dış ticaret yapan birçok, kuruluş ve kişi, pandemi öncesinde daha çok alışmış olduğu geleneksel yöntemleri tercih ediyordu. Pandemi sürecinde, sağlık önlemleri kapsamında yapılamayan fiziksel seyahatler, dış ticaret firmalarının var olan müşterilerine ulaşma, pazar ve müşteri bulma yoluna gitti. Bu süreçte, dış ticarette iş yapma şekilleri yeniden şekillenmeye başladı.
İnternet kullanımı arttığı için birçok kurum, alıştığı geleneksel yöntemlerin dışına çıkarak; İnternet'ten, nasıl dış ticaret yapabilirim ve nasıl müşteri bulabilirim sorusunu sormaya başladı. İnternet'ten, müşteri bulunur mu, nasıl olur demeden önce bu yazımızı okuyun. İnternet'te, en iyi müşteri bulma yöntemlerini öğrenin. Dış ticarette, çevrim içi müşteri bulma yöntemlerine göz atalım.
1. Online Fuarlar
Pandeminin, hayatımıza girmesiyle birlikte, önceden fiziksel olarak yapılan fuarlar, bu süreçte çevrim içi yapılmaya başladı. Normalde birçok dış ticaret fuarı, sanal ortamda yapılmaya başladı. Siz de, faaliyet gösterdiğiniz alandaki sanal fuarlara katılarak, sektörler ile bir araya gelerek iletişime geçebilirsiniz.2. Çevrim içi Dış Ticaret Eğitimleri ve Etkinlikleri
Birçok şehrin Ticaret Odası (İstanbul Ticaret Odası, İzmir Ticaret Odası vs) Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve İhracatçı birliklerin düzenlediği çok sayıda eğitim, webinar ve etkinlik var. Faaliyette bulunduğunuz sektöre uygun, Online eğitim ve etkinliklere katılarak, katılımcı firmaların isimlerine ulaşabilir ve firmalarla ticari ilişkiler kurabilirsiniz.3. Arama Motorları
Dünyadaki birçok firma, işletme bilgilerini Google’a kaydediyor. Çünkü, onlar da sizin gibi kendi firmasının dijitalde görünmesini istiyor. Tüm dünyada en yaygın kullanılan arama motoru olan Google’a ülke, şehir ve ürünle ilgili anahtar kelimeler girerek, ithalat veya ihracat yapabileceğiniz firmaları araştırabilir ve bu firmalarla Online olarak iletişime geçebilirsiniz.4. Ticaret Bakanlığı Web Siteleri
Yabancı diliniz varsa, diğer ülkelerin resmî dış ticaret web sitelerini ziyaret ederek yeni müşteriler bulabilirsiniz. Aynı şekilde, Türkiye Ticaret Bakanlığı web sitesi ve bakanlığa bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren web sitelerinden, ücretsiz olarak, pazar ve müşteriler bulabilirsiniz.Bu, Kolay İhracat diğeri ise Dış Talepler Ticaret Bülteni web siteleridir.
5. İnternet Reklamları
Hem yurt içinde hem yurt dışında, ürün veya hizmetleriniz konusunda ücretli Google reklamları vererek hem firmanızı hem de ürün veya hizmetlerinizi dünyaya tanıtabilirsiniz. Tabii bu reklamları İngilizce olarak veya pazara girmek ve müşteri bulmak istediğiniz ülkenin yerel dilinde vermeniz çok daha etkili olacaktır.6. Sosyal Medya Sayfaları ve Grupları
Facebook, orta doğu ve Afrika gibi ülkelerde çok fazla kullanılıyor. Bu ülkelerde, Facebook sayfaları ve grupları efektif olarak çalışıyor. Instagram, sektöre ve ürüne göre bir seçenek olabilir. Pazara girmek istediğiniz ülkenin, dil ayarlarını seçerek o ülkeye özel Facebook, Instagram ve Linkedin reklamları vererek yeni müşteriler bulunabilir.7. Sanal Ticari Heyetler
Önceden, yüz yüze yapılan ticari heyetler, pandemi sürecinde ara verilmeden sanal platformlara taşındı. Düzenlenen sanal ticaret heyetleriyle, dijital üzerinden çevrim içi ikili iş görüşmeleri yapılıyor ve karşılıklı olarak iş bağlantıları kuruluyor. Ayrıca, ihracatçıların yurt dışında, perakendeci ve toptancı mağazalarla iş görüşmesi gerçekleştirmeleri sağlanıyor.8. B2B Dış Ticaret Platformları
Genelde, üyelik sistemiyle çalışan alış ile satış taleplerinin, bir arada olduğu B2B pazar yerleri sayesinde; İnternet'te vaktinizi harcamadan, dijitale çok para yatırmadan yeni müşteriler bulabilirsiniz. Platformlarla, güvenilir dış ticaret firmalarına kolay ulaşırsınız. Firmalar ile güvene dayalı ve sürdürülebilir iş bağlantıları kurulabilir. Dış ticarette en önemli konu, karşılıklı güvendir. Güven, dijital dünyada daha fazla elzem hale geliyor. Bu yüzden, güvenilir kaynaklardan araştırma yapılması, güvenilir platformlara dahil olma ve sürdürülebilir dış ticaretin, göz ardı edilmemesi gerekir.
Son düzenleme: