Ne var ne yok?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Dijital Pazarlamada Yazının Gücü

Koray Kışlalı

Pazar Danışmanı
Katılım
22 Eylül 2021
Mesajlar
11
Tepkime puanı
2
Puanları
3
Konum
Ankara
Web sitesi
www.koraykislali.com
Bu yazı, işletmelerin dijital pazarlamada yazının gücü hakkında bilgi edinmeleri için kaleme alınmıştır. Amaç, firmaların yazının gücü ile kendilerini en doğru şekilde nasıl ifade edebilecekleri konusunda bir bilinç oluşturmaktır. Pazarlamasını güçlendirmek isteyen şirketlerin, kaliteli bir yazının enerjisinden faydalanmalarını sağlamaktır. Bu yazıda, özenle oluşturulan nitelikli bir metnin bir firmaya katacağı değer hakkında, temel bir bilgi sunulmuştur.

İşletmeler, hedef kitlelerine ulaşmak amacıyla pazarlama muhtelif faaliyetlerinde bulunmaktadırlar. Bu amaçla her şirket, kendisini temsil eden bilginin internet'e yayılmasını ve nüfuz etmesini ister. Bu hedefine de, dijital dünyanın sunduğu tüm nimetlerden faydalanarak ulaşmaya çalışır. Tanıtım araçlarının sağladığı imkanlardan sonuna kadar yararlanır. Bu kapsamda, internet sitesi başta olmak üzere, e-bülten, sosyal medya, blog ve daha nice pazarlama enstrümanını kullanır.

Bu süreçte, gözden kaçan ve aslında pek de önemsenmeyen bir konu vardır. Bu konu, bilgidir. Hedef kitleye iletilmek istenen bilginin kendisidir. Yani, bir başka deyişle; Mesajın kendisi, onu iletmek için kullanılan araçlar kadar önemsenmez. Verilen enerjinin çok azı, iletilmek istenen bilginin oluşturulmasına harcanır. Buradaki temel amacın, bir bilgiyi ilgili kitleye ulaştırmak olduğunu unutmamak gerekir. Yani aslında konu, bir bilginin iletiminden ibarettir. Dijital pazarlamanın temeli, bir bilgi oluşturmak ve iletmek üzerinedir. Burada bilgiyi taşıyan unsur ise, yazıdır. Yazılı bilgidir.

Web Sitesinde Yazılı Bilginin Önemi​

Bir web sitesinde yazılı bilginin önemi hakkında bir bilinç oluşturulmalıyız. Tüm bu karmaşık tanıtım faaliyetleri içerisinde, esas odaklanılması gereken unsurun yazılı bilgi olduğunu farketmemiz gerekiyor. Güçlendirilmesi gerekenin sayfadaki metinler olduğunu daima hatırlamalıyız.

Bir işletme, kitlesi ile olan iletişimini büyük oranda yazılı olarak gerçekleştirir. Bir firmanın web sitesi, e-bülteni ve blog sayfası ağırlıklı olarak yazıdan oluşmaktadır. Aslında, esas olarak sadece yazıdan oluşmaktadır. Tasarım da dahil olmak üzere, diğer tüm görsel unsurlar, yazının destekleyicileridir. Özellikle internet sistemleri için.

Bir internet sitesinde, kaliteli bir yazı kadar önemli bir başka unsur yoktur. Nitelikli bir yazı oluşturmak için öncelikle, internet'teki bilgi yayılımının nasıl gerçekleştiğini anlamak önemlidir. İnternet sistemlerinin nasıl işlediği hakkında bilgi edinmek gerekir. Arama motorlarının, bir web sitesindeki yazıda hangi kriterleri göz önüne aldığını bilmek gerekir. Elde edilen bu verilerle, metinler bu kriterlere göre oluşturmalı, yazılar süreçte bu yönde geliştirmeli ve güçlendirilmelidir.

Bir işletmenin ana konusu yazıdır. İnternet'te yazının gücüdür. Dijital pazarlamada, yazının neden önemli olduğunu daha iyi anlamak istiyorsanız, bir şeyin internette nasıl arandığına bakmalısınız. Bu çok basittir; Yazarak arıyoruz. Arama sonuçlarında firmanızın üst sıralarda yer almasını istiyorsanız, web sitenizdeki yazıları güçlendirmelisiniz. İnternet sitenizi, güçlü ve nitelikli metinlerden oluşan bir bilgi kaynağı haline getirmelisiniz.

Firmaların bilinçlenmelerine katkıda bulunmak amacıyla kaleme alınan, "Faydalı Bilgi Sunmak En İyi Pazarlama Yöntemidir" başlıklı yazıya da göz atabilirsiniz. Bu konuda desteğe ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız, bana ulaşabilirsiniz. Amacım, firmaların İnternet'te kendilerini doğru ifade etmelerine destek olmak. Bu alanda edindiğim bilgi ve tecrübeyi girişimcilere aktarmak.

Sağlıklı ve güzel günler dilerim.

Koray Kışlalı
 
Üst