Ne var ne yok?
Blue
Red
Green
Orange
Voilet
Slate
Dark

Müşteri Memnuniyeti Belgesi

Forum Yöneticisi

İş Geliştirme Uygulamaları
Yönetici
Katılım
6 Haziran 2019
Mesajlar
1,401
Tepkime puanı
121
Puanları
63
Konum
Türkiye
Web sitesi
www.burayabakiniz.com
ISO 10002 Kalite Yönetimi, Müşteri Memnuniyeti, Kuruluşlarda Şikayetlerin Ele Alınması İçin, Kılavuz Bilgiler Standardı 06 Temmuz 2004 yılında-yayımlanmıştır. ISO 10002 standardına göre; müşteri şikayetleri birer iyileştirme fırsatı olarak görülmeli, müşteri sadakatini ve sadık müşteri sayısını artırmak için çok önemli bir araç olduğu gözden kaçırılmaması gereken bir gerçekliktir.

ISO 10002:2004 standardı için öncelikle müşteri şikayetlerinin etkin yönetimi konusunda çalışmalar yapılması ve politikayla paralel bir şekilde tutarlı hedefler ortaya konulması gerekmektedir.

Sonraki aşamada; müşteri şikayetlerinin alınması, kaydedilmesi değerlendirilmesi, sorumlulara aktarılması, sorumlular tarafından gerekenlerin yapılması, tüm yapılanların kayıtlarının düzenli bir şekilde tutulması, şikayet konusunda yapılanlar ve çözümlenmesi konusunda, müşteriye geri bildirim yapılması ve tüm bu sistemin etkinliğinin ve sürekliliğinin sağlanması gibi detaylı bir müşteri şikayetleri yönetim sürecinin oluşturulması uygulanmasını gerektiren bir yapı talep etmektedir.

ISO 9001 Standardı ile Uyumluluk


ISO 10002 standardı ISO 9001 ile uyumlu bir standarttır.Bir kuruluşun müşteri şikayetleri yönetimi süreci yeterli bir etkinlikte yürütülüyorsa, ISO 9001 tetkiki ile birlikte eş zamanlı olarak ISO 10002 gereklilikleri de değerlendirilerek Belgelendirme yapılabilir. Bunun yanında , ISO 9001 sertifikası olup olmadığına bakılmaksızın , kuruluşların müşteri şikayetleri yönetimi istemleri ISO 10002 standardı gereklilikleri doğrultusunda denetimi yapılması suretiyle Belgelendirme yapılabilmektedir.

Sonuç olarak ; Müşterilerimizi önemsediğimizi göstermek, müşteri şikayetleri yönetim sisteminizin rakiplerle kıyaslandığında daha üst seviyelerde uygulandığını göstermek.

Mükemmel bir müşteri ilişkileri yönetimi vitrini oluşturmak

Müşteri şikayetleri yönetimi konusunda çalışanların bilinç ve dikkatlerini geliştirmek için ISO 10002 standardı, güzel bir araç olarak kullanılabilecek bir model olarak karşımıza çıkmaktadır.

Web Site: https://www.asbcert.com.tr/
 
Son düzenleme:
Üst